U judge people . People will judge u too . :)



Hey bebs . :)
Sebenarnyaa aku tak tau nak post apa but. tetiba ada ideaaa untuk tajuk jaa .. Dah kenapa ? Pelik an ? Hahah .. Tak dak laa.. Aku saja-saja ja nak post . Hmm.. well Hang pernah judge orang ? Mesti pernahkan ? Bohong sangatlah kalau tak pernah . Mana ada manusia tak tahu merungut , complain and so on kan . Aku just nak tegur kadang-kadang kita akan judge someone tu even kita tak kenal pun diaa.. Kadang-kadang kita judge perangai dia buruk hanya sebab kebanyakkan orang yang cakap . Tapi bila orang judge pasal boyfriend hang , hang nak melenting pulak kann . Kenapa tak dengar ja orang cakap ? . Haha pelikkan manusia . Ada sebab dia percaya gila dengan kesayangan dia tuu.. Ok kalau boyfriend hang baik tu aku boleh terima la . Ni kalau dia nakal , tapi hg percaya diaa bulatx2 sampai dia sanggup curang dengan hang pun , hg still nak belaa diaa . Kejadah nya nak nafikan lagi ! Eh tak aku tak marah ok ..

Bukan nak kata la kan , sometimes kita tegur orang judge orang padahal kita buat jugak . Dah kenapa . Bercakap dengan cermin ka ? or hang tak de cermin ? . Aku tak dak la baik sangat pun but kadang-kadang aku tak da la judge orang depan-depan apatahlah lagi tegur salah orang . Mesti tak faham kan . Ni contoh kebisaan la kan . Bila Senior tegur Junior . Kebanyakannya terjadi kat budak hostel la kan .. Hang tegur junior hang yang kapel , dok buat date tak kira tempat / masa pastu depan orang ramai macam nak menunjuk-menunjuk kat orang la . Padahal at the same time hang pun kapel jugak , buat date jugak . Sama ja . Then bila junior tegur hang balik hang sentap . Amenda ? . Tak kira laa . Kalau ya pun nak tegur or judge depan-depan pastikan diri tu tak pernah buat . Faham ? Bila dah besar ni kita rasa diri kita dah cukup baik dan boleh buat benda sesuka hati . No . Kita kena faham perasaan orang baru orang faham perasaaan kita . Semua orang kat atas bumi bukan sama . Bila kita judge orang , orang akan judge kita balik . Serius aku cakap ! . So berubah la kawan-kawan . Tak perlu perubahan drastik . Memang betul niat kita untuk ubahkan someone . Tapi kita kena ubah jugak diri kita . Baru fair . :) .

Sorry terkasar bahas or what ever kan . I `m just a human . Aku pun bukan baik sangat . But aku tengah nak berubah jadi someone yang much better . :) . Ok friends . Hope u learn something . Renung-renungkan . Bai . :*

1 comments

  1. yeah..dis what i want to hear...peringtn untk aku jgk..tq beb

    ReplyDelete

Hey thanks for reading. Feel free to comment tp yang murni sahaja okay ^^