Mereput dah tamat ╮(╯_╰)╭

Holla people.
Emm aku taktau nak update apa actually but just nak cakap mereput sudah habis sejak jejak kaki kat KMK ni.. Sedih wo.  Haha takdak la sedih cuma rindu nak mereput kat rumah mengadap muka adik aku yang annoying tu pastu dengaq mak punya beletiaq. Haha

Aku nak cakap lah pasai orentasi sikit. Nak complain puji nak kutuk ka lantak aku lah blog aku.  Aku punya suka hang nak panaih pasaipaa.  Habaq mai.Hahah tetiba macam nak marah. Orentasi selama 5 hari gilaa bapak penat yakmat weh.  Asyik kena kejan rushing siot.  Sampai satu tahap tu aku dengan roomate skip makan tengah hari kadang² tu makan sehari sekali weh sebab tak sempat kot.  Tak banyak aktiviti sangat weh ceramah ja banyak pasai kolej ni bla bla bla segala benda.  Nak kena tau peraturan akta 714 tu pastu procedure nak gi klinik tak masuk kelas cara pembelajaran apa semuaa..Baca aku punya post ni pun dah boring kan.  Macam tu lah rasa boring dia lagi berganda aku rasa. Aktivit macam best sikit pun riadah time petang pastu malam da gak la aktiviti.  Tapi tak banyak yang banyak duduk bersila serupa sardin kat dewan tu hat tu kerap kali.  Peluh beceqau sampai boleh perah baju aku rasa.

Nak cerita sikit.1st day malam tu ada taklimat dengan fello.  Fello tu macam warden la maksudnyaa. Tapi aku rasa depa takmau bagi nampak mcm level sekolah so depa upgrade arr sikit panggil fello. Aku tak nak eja acena sebenaqnya. Roomate aku tu time lepas solat isyak kami kena rushing gi dewan. Gilaa kau kak fasi dok hambat suruh cepat.  Yang kesian nyaa kasut diaa ada orang pakai doh.  Tetukaq kasut sukan.  Muka diaa cuak arr mcm nak qeyau tang tu gak.  Sedih sungguh.  Makhluk mana laa tukaq.  Pastu kan kami kenaa amik kunci pintu sebab setiap ahli bilik dpt kunci tu.  Gilaa lepaih pejumpaan tu dengan org ramainyaa.  Kami pun apalagi usyaa kaki org laa nak cari kasut. Yang syioq dah jumpaa tapi bukan diaa sebab org tu ckp kasut diaa.  Cari lagi. Gilaa penat pastu pi amik kunci , kunci pulak 3 saja yang boleh guna.  Satu lagi tu bukan dia kunci pintu.  Ya Allah dugaan gilaa arr weh. Pi cari kasut pulak.  Pi setiap aras asrama pusing satu block gilaa arr tengok² org tu pun tetukaq kasut jugak.  Kasut yang diaa pegang tu bukan kasut roomate aku.  Gilaa berangkai ceghita nih. Kesian kot diaa. Kalau aku mau qeyau dah cari tak jumpa. Pastu at last tu jumpa gak dalam dua hari gak arr cari kasut tu. Yaang syioqnya tuan punya kasut tu pun terlupa kasut dia cemana.  Punoh hidup patut tenang ja kehidupan dia pakai kasut orang. Orang cari bagai nak gila kot sampai tidoq tak lena.  Hahaha tudiaa bak hang. Tapi nasib baik lah jumpa.  Alhamdulillah.

Next ceghita sedih lagi cuak namati.. Maka dah cukup seminggu orentasi berakhir dengan penuh jaya dan kepenatan. Hari last tu hari khamis.  Kami satu bilik pakai buat boriaa hariaa pakai baju merah semua.  Kononya nak buat photoshoot sebab last day katakan.  Pi la cari port lawa kt taman sains padiaa tau.  Ada landskap lawa gak laa kolam ikan. Punyalah nak photoshoot acah² kandid bagai.  Lepaih jadi gambaq candidi tu kan tetiba aku ngan nashrin duk gelak² pastu terkejut weh phone diaa telepaih dari tangan jatuh lam kolam ikan tu.  Kami smeua jerit.  Yang diaa pun teruih p masuk lam kolam tak pikiaq pa dah dah dengan pakai baju kurungnya.  Hahah gilaa lawak weh.  Aku rasa bersalah laa sebab duk gelak sakan tetiba phone jatuh.  Aku lari p amik towel arr kt bilik. Gilaa lari tak cukup tanah aku. Piy² kat depa , dah jumpa gilaa lega.  Pastu terus g kafe laa mintak beras bubuj phone tu dalam beras biaq dia sampai besok. Alhamdulillah phone nashrin boleh guna.  Gila nasib baik dia guna sony experia klau phone aku mmg arwah dah. Legaa gilaa weh . Dugaan demi dugaan. Hasilnya gambaq candid sebelum kejadian tu memg candid sungguh la lawa .

Begitulah ceritanya.  Haha panjang lebaq  . Thats all aku rasa. Babai.  Muah ciked.

0 comments

Hey thanks for reading. Feel free to comment tp yang murni sahaja okay ^^