1st Segmen Blogwalking & Kenali Blogger By NaD Dea





Heeyyy .. All.. Sajaa tadi baru buat blogwalking then terbaca satu entry kat blog sis ni . Then teringin nak join . So joinn laaa . :)

 Facts about meee . 

1- Tak suka makan sayur ( certain la ) , daging (kecuali mak masak ), makan ayam tak habis 
Ada yang cakap tak nikmat tak makan itu ini laa. Aku pun tak tahu kenapa aku tak leh telan daging orang lain masak kecuali mak yang masak . Pelik kann ?? Even makan ayam pun aku tak pandai nak makan ratahx2 segala sampai tinggal tulang . Haha teruk kan ? Kalau kat asrama kawan aku yang habiskan ayam aku . Makan sikitx2 dah . Aku tak reti nak makan . sebab tu mak aku tak suka bawak aku makan KFC . Haha :')

2- Saya kidal sejati . 
Hahah sejak azali lagi . Even makan guna sudu and other guna tangan kiri . Kecuali makan pakai tangan tu guna tangan kanan la 

3- Tak suka high heels (tak pernah pakai ) , handbang (suka sikitx2 ja tpi tak suka banyak ) , and makeup ( pakai bedak pun klu rajin ja kalau malas memey tak la ) 

4- Boleh buat mata juling dengan sendiri tanpa tengok hidung and others 
,sebab time kecikx2 pernah juling sekejap bilaa tengok benda jauh . Orang cakap apa juling itik kot . Aku pun tak pernah tengok itik juling . 

5- Seorang yang pemendam
Aku sukaa tipu diri sendiri .Tak kira la pasal perasaan or kemahuan aku . Aku tak suka cerita masalah aku kat orang  , kecuali aku dah tak tahan aku ceritaa jugak la tapi bukan orang yang selalu ada dengan aku ,even parents pun aku tak pernah cerita masalah aku kat sekolah ka masalah kawan ka . Semua aku PENDAM sendiri . Aku dah terbiasa so no wonderla . 

6- Aku suka dengar cerita orang or masalah orang . 
Tapi aku tak suka bercerita pasal aku kecuali la orang tanya aku bangitahu jugak la . Hehe . Entah bagi aku , cerita orang or pengalaman orang tu boleh beri lesson kat aku dan even aku tak faham feeling orang yang bercerita tu tapi aku tetap cuba empati dan bayangkan situasi tu .
7- Aku pendiam dengan orang yang aku tak rapat sangat . 
Entah la aku ta tahu kenapa . Aku akan bising kalau orang tu dah boleh masuk dengan soul aku . Tapi even aku tak rapat sangat dengan orang tu aku akan cuba jadi friendly . So orang yang tak rapat dengan aku mesti akan cakap aku pendiam  especially berlainan gender , lelaki laa. Aku memang payah la nak bercakap dengan laki kecuali dah kenal lama .
8- Suka menyanyi dan menari
Hahhaaa dulu selalu sangat time sekolah rendah . Sekarang dah kurang sikit sebab tak dak geng . Haha dan aku melalak sorang-sorang kat rumah . Haha.. Kalau gi mall tu pegi la jugak karok ngan adik muhaha . 

9- Tahi lalat baruu . 
Aku pun tak tahu bilaa tahi lalat baru . Macam mana ia terjadi curiouss gilaa bhai .Tahi lalat baru aku kat bibir dengan kat jari . Pelik kann ? Haha . Kawan aku gelak bila aku ceritaa pasai ni . Asal orang lain memang tak pernah alami kah ? haha abaikan -,-

10 -Tinggi tak lebih 150cm 
Lawak kannnn ? -,- . Depaa cakap rasa tinggi bilaa jalan dengan aku even depa boleh dikategorikan pendek la tapi tinggi daripada aku . Haha ada yang cakap aku macam budak sekolah rendah . Jeboonn betul. Haha Even jiran aku pun pernah cakap aku mcm darjah 6 . So sad bebeh . Ada budak batch aku kata panggil aku budak pra sekolah . Kuaajaa betui . Haha tapi ada cakap aku comel dah pendek , tak sesuai tinggi , Haha bangga jap . Lah sangat 

11- Suka menangis bila tengok cerita sedih . 
Tak kisah la cerita apa hindustan , korea , melayu aku cepat sangat menangis . Adik aku selalu gelakkan aku . Even kawan aku pun samaa . Entahla aku over feeling sangat kot. Dah jadi habit aku menangiss bila sedih . Pernah gak tengok bersamamu pun aku nak nangis . Huhu . Dihhhh . :) . 

0 comments

Hey thanks for reading. Feel free to comment tp yang murni sahaja okay ^^