Mimpi


Mimpi selalunya orang kata hanya
mainan tidur . Ya memang pun . Tapi mimpi ni ada banyak jenis gak . Setiap kali hang tidoq mesti mimpi kan cuma ingat dengan tak ingat ja . Pastu ada jugak orang kata mimpi kalau 3 kali berturut-turut tu ada makna . Entahlah wei . Dulu selalu gak baca buku tafsiran mimpi kat library tapi apakan daya buku tebal nak mampus tu memang tak rajin lah nak baca nak pinjam pemalas piang . Hahaha Bukan takmau baca cuma baca sikit tapi tak sempat habis sebab masuk library bukan nak baca buku beb . Huhuhu

Aku pernah gak mimpi orang yang dah meninggal . Mesti hangpa penah jugak kan ? Tipulaa kalau tak pernah .Banyak kali jugak la . Tapi ada org cakap kalau kita mimpi arwah tu bercakap tu bukan diaa mungkin syaitan ja . Tapi kalau diaa tak bercakap cuma diam dal mimpi tu tandanya dia mai melawat kita . Taktau arr betoi ka dak . Sebab aku tak pernah pulak jumpa ada hadis ka apa ka pasai nih . Tapi aku selalu la mimpi arwah abang aku , tokwan laa . Bangun tidoq tu memang sebak gak la weh . Rindu sangat
So kalau mimpi arwah tu , sedekah la Al -fatihah . Dapat pahala ☺

Mimpi tanpa tidur . Hahahaa mimpi nih mcm kita berangan lah . Mimpi nak jadi tu la apa la kahwin anak raja la segala bagai la . Mostly dikaitkan dengan impian . Well semua orang ada impian . U should have dream to success . Mimpi sampai ke bulan bintang la apa laa . Kalau tak sampai pun atleast boleh tengok la bintang tu kan . Hahaha

Mimpi mcm mimpi hg nak mimpi . Tak salah pun nak bermimpi . Tapi tengok time gak la nak bermimpi dari pagi sampai tengah hari pun .Tu mimpi ka mati tu ? Hahaha

Mimpi ni best gak kadang² . Mimpi benda yang tak pernah terpikiaq pun nak jadi bendaa tu dan bendaa tu pun tak mungkin jadi realiti pendek kata mcm tak logik la . Tapi bab mimpi ni takdak istilah tak logik . Sebab tu mimpi . Mimpi takkan sama macam realiti . Itu hakikat dunia yang hang kenaa terimaa beb.

Mimpi nih aku selalu lupaa aku mimpi apaa . Yang aku ingat pun tak banyak . Tapi buat masa sekarang memang tak mimpi apaa² .Aku pun taktau kenapa . Tidoq dalam iman kot . Acecewah . Dak laa entahlah .Tak kisah hang nak bermimpi ka apa janji tak bohong orang pasai mimpi hang tu . Kalau yg selalu mimpi buruk tu ,amik wuduk dengan bacalah doaa sebelum tidoq . Kalau rajin amalkan al mulk sebelum tidur . Habih malas baca bismilah ja . Jangan malas la . Nak buat pahala nih . Hahaha
Btw may ur dream come truee . Hahaha That's all . Bai .

0 comments

Hey thanks for reading. Feel free to comment tp yang murni sahaja okay ^^