L I F E

Hello people ... Ehem ehem layan ja lah aku merepek sebab aku tak pandai buat kerepek . Hahaha



Life too many surprise and tough too ☺

Lifee ? Hang faham kan life tu apa . Life tu hidup , kehidupan seharian hang. Well semua orang faham pasal life . Hang tak payah belajaq tinggi² pun hang tau apa itu hidup. Sebab selagi hang hidup hang faham . Lepas keluar dari perut mak hang pun hang dah mula dah kenal life hang .

Life hang kadang seronok kadang sedih kadang gembira kadang duka . Life tu luass nak describe tu macam² sebab setiap manusia kat atas muka bumi nih ada life ada kehidupan yang berbeza tak sama dan kalau ada sama pun mungkin ada la sama sikit . Kalau nak sama tu memang tak aku rasa. Sebesaq mana pun hang , setua mana pun hang , sematang mana pun hang , hang akan rasa life hang . Sebab semua orang ada life . Kalau takdak pergi carilah life hang mungkin tercicir , mungkin life hang masih kelam tak nampak . Carilah kat mana² kat kedai kaa kat kfc ka . Hahahaa okay kalau tak paham abaikan ayat aku cari kt kfc tu . Kalau faham okay diam lah baca ja aku nak merepek nih . hahahahaa

Lifee , hidup kehidupan ada pasang surut jatuh bangun dan segalanya. Kadang² kan rasa lifeless , rasa macam tak guna pun ada life tapi tak reti nak manfaatkan elok-elok . Pernah rasa ? Aku pernah . Kalau tak pernah hang mungkin akan rasa one fine day . Hang tunggu ja lah . Hahahaha . Lifeless sebab aku rasa aku repeat benda sama setiap hari , takdak arah tuju takdak cita-cita perancangan masa depan and so on lah . Itu aku punya rasa lah . Kalau sama i can feel u bruh . :') Bagi aku kan rasa lifeless nih teruk gak weh . Rasa macam kehidupan nih macam nothing . Selalunya orang cakap  takdak life la kalau tak bla blaa blaa . Apa benda tah kat depaaa .

Bila dah besaq , dah habis sekolah baru sedar life nih mencabar wei . Kena kuat setabah tabah gila babun lahh . Life kt sekolah tak sama macam life lepas sekolah .sabar ja lah wei . Banyak benda nak kena hadap . Life perlukan duit . Kena belajaq macam² nak teruskan hidup . Mungkin hang tak rasa sekarang tapi nanti hang akan rasa . Moga tabahlah manusia sekaliaan .

Dalam life nih kalau hang tak hilang orang² yang hang sayang hang takkan rasa pahitnya hidup . Sedarlah life tu sementara bila life dah tamat tempoh dah tarikh luput haa maka kembali lah anda kepada Pencipta . Dari Dia kita datang dari Dia kita kembali . Anytime anywhere anybody ready ka tak ready hang memang hadap kenyataan tu sebab tak boleh nak elak .Maka hargailah orang² yang ada yang hidup yang sayang hang sebab life depa pun tak lama macam hang jugak . Mungkin esok mungkin lusa mungkin tulat tungging buyung akan tiba masa untuk tamatkan life kt dunia nih . Dah ready ?? Dan ingatlah kepada orang yang dah tiaada kt duniaa nih , sedekahkan la doaa kalau rindu sebab tu ja kita sebagai manusia mampu buat dan berharap bila kita dah takdak nanti orang lain akan berdoa kat kita . In shaa Allah ☺

Jadi life yang ada sekarang maanfaatkan lah baik-baik . You only live once  YOLO beb. Moga terus tabah menghadapi life yang penuh dugaan dan onar duri . Terima kasih kepada yang masih stay dan juga pergi dan datang kembali. :*

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Busynya hidup tak sempat nak post weh . Tak aku nak post tu boleh ja masalah nak karang tu kena curi masa amik mood amik feel baru boleh . Maaflah banyak merepek . Aku baru tukaq blogskin . Hahaaha macam sakai nak edit pun dah tak reti weh sebab dah lama tinggai . Apapun chill laaa. okay bai .😂

0 comments

Hey thanks for reading. Feel free to comment tp yang murni sahaja okay ^^