Hari Ibu 😘

Assalamualaikum heyyo people on the earth. *Lambai² mcm princess* hahaha . Sekian lama tak update blog yang bersarang nih hahaa almaklumlah busy ada life,  life matrik hahaah acah² busy kay nanti aku buat post pasai matrik la.  Nanti la noh hahaha. πŸ˜‚

Okay nih nak throwback tauk , campak  balik moment Hari Ibu.  Okay ni kiranya 1st time la aku ada kat rumah waktu Hari Ibu sebelum kt asrama la dah berapa taun dah biasa kalau Hari Ibu aku wish kt phone ja otp ngan mak.  Tu ja mampu . Dih sangat πŸ˜” haahah kay buat teghok pulak enn.

Sebelum hari ibu tu kiranya sehari sebelum hari ibu aku dah tengok org pakat wish kat instagram,  twitter , fesbuk, wicet apa semua laa tp wicet takdak so aku tetap tau ada org wish dekat wicet hebat bukan? kah kah lumrah la beb zaman internet sekarang wish kt laman sosial even mak depa tak baca pun. Depa gigih gak nak wish nak bagi org baca ya la mungkin depa nak peringat kat orang lain ya kita kena husnuzon. Takpa2 biaq kt depa. So aku macam lek² la sebab mak aku cuma ada fesbuk ja yg lain mana ada tapi aku takdak fesbuk so baik aku wish secara life kt mak aku gittuw.  Hahaha But aku tengok depa semangat laa sampai tersilap hari kan patutnya besok tu bukan hari nie baguih² depa nih anak yg baguih.  Hahahaha wish "awai tak kalut" org² kedah selalu kata . Sampai la grup kelas aku kt matrik dulu pun duk tanya hari ibu bila.  Pastu aku pun kata la " bukan besok ka?  "
Pastu depa pun taktau gak.  Pastu aku kata la "Ada jugak kata Hari hari,  Hari Ibu " . Pastu aku kena paku ngan classmate, " Ayat twitfemes cenntu arr " . Babun betul laa kaitan sangat hahaha.

Okay today is the day Mother's Day.  Aku pagi² kan tak buat pa bangun lepaih subuh pastu tidoa balik bangun pulak terawal hari nie tu pun sebab makcik aku mai hahaaaa.  Ciknot sweet arr even dah kahwin tak duduk dengan tok sebab dok umah mertua  tapi sanggup mai rumah tok jap sebab nak wish selamat hari ibu kt tok 😍 . Pastu haa mak aku pun mcm terlupa dia ingatkan kelmarin hari ibu . So aku pun tak wish lagi buat taktau je laa.  Hahaha teruk enn emm πŸ˜”

Tersedaq dari tidoq disiang  hari hahaha aku pun lapaq la dah petang kan so mmg aku ngan adik aku mmg suka la p cari makan.  So kami pun cadang nak makan kt kedai abang burn.. Then mak pun bagila duit sikit huhu.  Pastu elok² tgok jam macam dah lambat sebab takut sampai rumah malam.  So aku pun cadang  beli kek la makan kt rumah buat party terus alang² hari ibu kan hahaha bukan pernah aku buat surprise bagai. So beli kek, burgee kentang nugget apa yeahh semua aku share duit la ngan adik haaaah guna duit simpanan. Peh rasa mcm sweet pulak kami dua . Tapi alhamdulillah even bajet ciput ja tp mampu la nak surprise kt mak.  Yg takleh blah dah la naik moto adik aku dah stail bawak moto mcm pelesit tak padan ngan pompuan hahaha punya la dok jaga kek tu tak teraboq kot atas jalan.  Hahaaa kalau dak mmg menangis tak berlagu la.

Balik² rumah terus hah sorok kek lam peti ais ..Hahaa pastu lepaih solat maghrib makan burger acah² mcm takdak apaa laa pastu mak pun makan then aku bawak keluaq kek.  Yeah SURPRISE!!! Mak mcm wuuuu haha nampak la mak terharu babeh .Abang aku pun woo abah tgok ja laa sebab abang ngan abah nih mcm lambat sikit hahaah ya la lelaki mana nak ingat kan tarikh² besday,  tarikh hari ibu la apa laaa kan kan tp tak semuaa laaa yg ingat tu bagus arrr 😘 so semuaa sibuk nak tangkap gambaq haha.  kek tak makan g pun hahhhh.  Pastu salam² peluk cium mak paaa hahaha dan wish laaa.  Okay mak happy kami pun happy.



Actually kan mak dah tau kata ada kek lam peti ais ya la besaq sangat akak tu buh lam kotak memang nampak terang tang tang laaa bila bukak peti ais tu. Tp dia buat2 lek ja mcm taktau sebab adik aku yg habaq takpa la janji surprise tu jadi laa hahahaha πŸ˜‚ okay

Ya Hari² hari Ibu . Bukan setahun sekali ja nak hargai ibu ingat tu..Yang ibu dah takdak sedekah kan Al Fatihah g la jenguk kubur dia ka yg pasti jangan lupa doa selalu kay be strong πŸ˜”.  Dan ibu anda yang  masih ada hargailah dia sebab nanti bila dah takdak baru nak hargai dah terlambat okay menyesal pun takguna dah. Mom is everything without mom we are nothing . So love ur mother. Kasih ibu membawa ke syurga so take care ur mom because she the only one in milliom billion and so on.. Nobody can replace her.  That's all thanks for reading.  Sorry my english are broken hahaha . Babai .πŸ˜˜πŸ‘‹

0 comments

Hey thanks for reading. Feel free to comment tp yang murni sahaja okay ^^